00 DSpace/Manakin Repository

Художня інтерпретація хореографічного фольклору

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Куценко, Сергій Володимирович
dc.date.accessioned 2020-05-30T11:03:45Z
dc.date.available 2020-05-30T11:03:45Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Куценко С. В. Художня інтерпретація фольклорного танцю. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 27. Том 3. С. 15–19. uk_UA
dc.identifier.issn 2308-4855
dc.identifier.issn 2308-4863
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12565
dc.description.abstract У статті досліджено проблему художньої обробки хореографічного фольклору в контексті збереження національної культури України. Охарактеризовано нинішнє підвищення вимог до сценічного втілення народного танцю. Автором окреслено роль та значення фольклорного танцю в сучасному суспільстві, трансформаційні процеси, що роблять його прийнятним для сцени. Розглянуто основні принципи сценічної обробки танцювального фольклору на фоні наукових розвідок провідних дослідників, фольклористів та хореографів. Визначено особливості художньої інтерпретації хореографічного фольклору. Однак, проблема потребує подальшого вивчення та осмислення у фокусі сучасних культурних та мистецьких тенденцій як результату пошуку нових методів розуміння народної танцювальної культури. На переконання автора, процес художньої інтерпретації фольклорного танцю відкриває перед хореографами спектр можливостей, покликаних якісно вдосконалювати сценічне хореографічне мистецтво, зокрема: поєднання традиційності і сучасності; синтезування характеру хореографічної лексики (народний танець, класичний танець, сучасний танець, гімнастика, акробатика); насичення режисури танцю новими художніми образами; втілення оригінальних ідей при створенні сценічного костюму, декорацій. Автор наголошує, що сучасне подання зовсім не означає відмову від традицій минулого на користь нових напрямків сучасного танцю, а передбачає надання нового подиху, стилю традиції на основі фольклорного матеріалу. Автор робить висновок, що широке залучення та творча інтерпретація зразків танцювального фольклору у процесі балетмейстерської діяльності призведе до створення оригінальних сценічних хореографічних композицій за умов дотримання певних художніх принципів та одночасного ведення активної пошукової і експериментальної діяльності з метою розвитку та збереження самобутнього мистецтва танцю, що відповідатиме сучасним установкам сьогоднішнього дня. uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;793.31:781.68
dc.relation.ispartofseries DOI;https://doi.org/10.24919/2308-4863.3/27.203646
dc.subject хореографічний фольклор uk_UA
dc.subject фольклорний танець uk_UA
dc.subject танцювальна культура uk_UA
dc.subject художня обробка uk_UA
dc.subject принципи обробки uk_UA
dc.subject особливості художньої інтерпретації uk_UA
dc.title Художня інтерпретація хореографічного фольклору uk_UA
dc.title.alternative Artistic interpretation of folklore dance uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу