Abstract:
У монографії на основі широкої джерельної бази комплексно й системно висвітлено зміст національного виховання в педагогічній думці України другої половини ХІХ – початку ХХ століття; схарактеризовано етапи еволюції змісту національного виховання; у змісті кожного етапу виокремлено виховні цінності, тенденції та суперечності; визначено принципи еволюції змісту національного виховання; виявлено основні закономірності, що призводили до змін у змісті національного виховання.
Систематизовано прогресивні теоретичні ідеї національного виховання дітей та молоді у спадщині вітчизняних педагогів, громадських та культурно-освітніх діячів другої половини ХІХ – початку ХХ століття; окреслено перспективи їх творчого використання у сучасних соціально-культурних умовах.
Розрахована на науковців, викладачів, учителів, студентів, усіх, хто цікавиться історичним минулим та національними проблемами української теорії та практики виховання.