Суть розробки, основні результати:
Стаття присвячена актуальній проблемі дошкільної освіти на сучасному етапі – підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи із сім’єю, оскільки взаємодія з родиною є одним з найважливіших напрямів
роботи закладів дошкільної освіти. Наголошується на провідній ролі родини у становленні особистості дитини
й організації ефективної взаємодії педагогів закладів дошкільної освіти з родиною.
Зазначено, що однією з найважливіших якісних характеристик майбутнього вихователя є готовність до взаємодії із сім’єю, що сприяє розвитку його професіоналізму.
На основі аналізу робіт, присвячених проблемам підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи із сім’єю, Л. Артемова, Т. Алексєєнкo, А. Богуш, Н. Виноградова, Т. Довженко, Т. Жаровцева, Н. Манжелій,
Л. Загик, В. Заслуженюк, Л. Калуської, Р. Капралoвої, Я. Ковальчук, О. Кононко, В. Котирло, Т. Кравченкo, С. Ладивір, Т. Маркової, А. Мaрушкевич, Л. Островської, Е. Панько, О. Полякової, О. Сaвченко, В. Сухoмлинськогo,
І. Трубaвіної, О. Урбанської та ін., зроблено спробу визначити й обґрунтувати напрями та форми роботи, які
сприяють професійній підготовці до співпраці майбутніх фахівців із сім’ями дошкільників.
Доведено, що професійно-педагогічна підготовка є системою, яка характеризується взаємозв’язком і взаємодією структурних та функціональних компонентів, сукупність яких забезпечує формування особистості студента відповідно до поставленої мети – вийти на якісно новий рівень готовності майбутніх фахівців дошкільної
освіти до роботи з родиною. З’ясовано тенденції процесу формування готовності (когнітивна, комунікативна,
поведінково-діяльнісна, ціннісно-смислова) майбутніх вихователів до роботи із сім’єю.
Автори не претендують на всебічне вивчення проблеми підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти
до роботи із сім’єю і вбачають перспективами подальше дослідження співпраці педагогів закладів дошкільної
освіти та батьків в аспекті творчої реалізації обдарованих дітей.