Abstract:
Дослідження проблеми використання електронних ресурсів у викладанні та навчанні історії
педагогіки є актуальним на теоретичному, методичному та практичному рівнях. Окремі її аспекти
розглядалися в працях вітчизняних науковців щодо організації змішаного навчання, використання
електронних засобів навчання, дидактичних можливостей відкритих освітніх ресурсів та ін. На
основі аналізу нормативно-правових документів, державних стандартів вищої педагогічної освіти,
власної практичної діяльності констатовано на необхідності використання потенціалу електронних
ресурсів у навчанні та викладанні навчальної дисципліни «Історія педагогіки». Мета – виокремити
та проаналізувати електронні ресурси як складник джерел інформації у навчанні та викладанні
освітнього компоненту «Історія педагогіки» у закладах вищої освіти України. Для досягнення
визначеної мети та завдань використано методи: теоретичні: аналіз, синтез, конкретизація,
порівняння та узагальнення наукових джерел кола досліджуваної проблеми; вивчення нормативноправових документів; емпіричні: аналіз та узагальнення педагогічного досвіду. За інформаційним
критерієм виокремлено та схарактеризовано такі групи електронних ресурсів – складників
рекомендованих джерел інформації у навчанні та викладанні освітнього компоненту «Історія
педагогіки»: електронні ресурси локальних мереж; відкриті освітні ресурси; електронні документи;
цифрові ресурси; науково-інформаційні бази даних; електронні бібліотеки, історико-культурні
ресурси; електронні біографії; електронні колекції; історико-педагогічні сайти та сайти музеїв.
Розкрито особливості змістового наповнення виокремлених груп електронних ресурсів. Вказано
теми освітнього компоненту «Історія української школи і педагогіки», зміст яких рекомендований
до оновлення на основі запропонованих електронних ресурсів.