Abstract:
У статті теоретично узагальнено та обґрунтовано практичний інструментарій формування «м’яких навичок» (soft-skills) в здобувачів освіти. З’ясовано та узагальнено основні «soft-skills», які поряд із професійними компетентностями визначають професійну самореалізацію фахівців соціономічного профілю: уміння працювати в команді, лідерські якості, креативність, організаторські здібності, комунікація, емоційний інтелект, робота з інформацією, системне мислення, мотивація.
Встановлено, що в умовах позанавчальної діяльності найбільш оптимально організовувати заходи на виявлення та формування «м’яких навичок» у студентської молоді. Найбільш сприятливим для цього є тематичні центри та інші професійно орієнтовані організації, на базі яких формуються тимчасові молодіжні колективи (Студентська соціально-психологічної служба, Національно-патріотичний табір для студентської молоді «Дія», Гендерний центр, Центр соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів», Молодіжний центр «START», Науково-практичний центр родинного виховання, Центр психологічного діагностування та тренінгових технологій «Інсайт»).