Abstract:
У монографії охарактеризовано науково-методичну концепцію сучасного уроку української мови в основній школі. Розглянуто ґенезу провідної класно-урочної організації процесу навчання, філософські, педагогічні, психологічні й лінгводидактичні засади новочасного уроку рідної мови. Запропоновано вдосконалену типологічну систематизацію й оновлену структуризацію сучасного уроку. Розкрито сутність й особливості педагогічного проектування уроку, обґрунтовано процес цілевизначення, з’ясовано стрижневі домінанти змісту навчального заняття, окреслено поле діяльності вчителя (навчання) й учня (учіння), розкрито вимоги до сучасного уроку рідної мови. Теоретичне і прикладне значення мають технології сучасного уроку української мови, сконструйовані в аспекті особистісно орієнтованої технології, розвивальної проблемної технології, технології розвитку критичного мислення, інтерактивної технології. Представлено лінгводидактичний інструментарій сучасного уроку української мови як інтегральне об’єднання ефективних активних методів, прийомів, форм і засобів навчання.
Монографія призначена для науковців, аспірантів, викладачів вищих навчальних закладів, магістрантів, студентів-філологів, учителів-словесників і всіх, хто цікавиться проблемами лінгводидактики.