Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Гарбар, Світлана Володимирівна | |
dc.date.accessioned | 2021-02-15T09:48:11Z | |
dc.date.available | 2021-02-15T09:48:11Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Гарбар С. В. ВИХОВАННЯ ОСНОВ КУЛЬТУРИ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. НАУКОВИЙ ЧАСОПИС НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ М. П. ДРАГОМАНОВА. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Випуск 75. Том 1. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – 222 с. | uk_UA |
dc.identifier.issn | ISSN 2311-5491 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13498 | |
dc.description | Проблема виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку набуває особливої актуальності, що зумовлюється новою соціокультурною ситуацією та протиріччям між проголошеним гуманізмом освіти й все ще існуючим авторитаризмом. З огляду на зазначене, важливим, на наш погляд, є аналіз виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку як педагогічна проблема. Мета статті полягає у визначенні теоретичних засад виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку, проведенні наукового аналізу трактування вищезазначених понять, розкритті їх сутнісних ознак. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті розглядається проблема культури поведінки дітей старшого дошкільного віку, як одна з важливих процесів у становленні особистості дитини. Окреслено зміст понять дослідження, а саме: «культура», «поведінка», «культура поведінки». Розкрито внесок сучасних зарубіжних та вітчизняних дослідників у розв'язанні проблем культури поведінки дітей старшого дошкільного віку. Проаналізовано теоретичні підходи до структурної будови змісту виховання культури поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Розкрито зміст компонентів культури поведінки дітей старшого дошкільного віку, взаємозв’язок таких компонентів як культура діяльності, культура спілкування, культурно-гігієнічні навички і звички. Виділено аспекти культурної поведінки. Окреслено ознаки культури поведінки: відповідальність, справедливість, повага до людей, людяність, милосердя тощо. З’ясовано, що період старшого дошкільного віку є сенситивним періодом у формуванні основ культури поведінки. Зазначено основні напрями виховання культури поведінки дітей старшого дошкільного віку: розширення, поглиблення та систематизація знань про норми і правила культурної поведінки, розвиток умінь оцінювати власні та чужі вчинки, формування умінь, навичок та звичок культурної поведінки. Розглянуто основні принципи та методи виховання основ культури поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Зазначено основні методи, які впливають на виховання основ культури поведінки: спостереження за поведінкою оточуючих, наслідування дій і вчинків, інтеріоризація. Пропонуються основні складники методичних дій, спрямовані на виховання основ культури поведінки дітей старшого дошкільного віку. | uk_UA |
dc.publisher | Київ : Видавничий дім «Гельветика» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК;373.2.017:172.021.1 | |
dc.relation.ispartofseries | DOI;https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.07 | |
dc.subject | культура | uk_UA |
dc.subject | культура поведінки | uk_UA |
dc.subject | старший дошкільний вік | uk_UA |
dc.subject | моральне виховання | uk_UA |
dc.subject | моральні цінності | uk_UA |
dc.subject | моральна поведінка | uk_UA |
dc.title | ВИХОВАННЯ ОСНОВ КУЛЬТУРИ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |