Abstract:
У статті висвітлено проблему формування математичної компетентності студентів спеціальності «природничі науки» у процесі вивчення дисципліни «Вища математика». Розкрито сутність таких понять як: «компетентнісний підхід», «математична компетентність». З’ясовано, що випускник ЗВО повинен вміти будувати математичні моделі, ставити математичні задачі, вибирати необхідний математичний метод і алгоритм для розв’язання задач, застосовувати для розв’язку задач чисельні методи з використанням сучасної комп’ютерної техніки, на основі проведеного математичного аналізу виробляти практичні рекомендації. Наведено приклади задач, у яких розкрито зв’язок математики з природничими науками. У статті зазначено, що особливостями викладання вищої математики для студентів спеціальності «Природничі науки» має бути: логічне та комплексне викладання класичних математичних понять і методів, які мають практичне використання в хімії, фізиці, біології; реалізація тісного зв’язку математики з дисциплінами природничого циклу,тобто викладання класичних розділів математики слід супроводжувати ілюстраціями на основних сучасних природничих понять та розв’язуванням актуальних задач; органічне поєднання математики з природничими дисциплінами, у процесі викладання яких використовуються математичні поняття і методи. Встановлено, що освіта має бути орієнтована на виховання математичного мислення, яке у своєму розвинутому вигляді означає здатність створювати математичні структури, уміння аналізувати їх властивості, а також інтерпретувати результати аналізу. Зазначено, що формування математичної компетентності майбутніх фахівців спеціальності «Природничі науки» є складним процесом реалізації завдань вищої математичної освіти і вимагає підготовленості викладачів математичних дисциплін до моделювання цього процесу.