Abstract:
Сучасне українське суспільство зазнає складних соціально-економічних та соціально-політичних перетворень, які призводять до зміни культурних і духовних цінностей, уявлень про майбутнє професійне становлення. У статті висвітлено проблему професійного самовизначення сучасних старшокласників з урахуванням соціальної ситуації розвитку особистості раннього юнацького віку та специфіки навчання у школі. Зауважено, що важливим і актуальним є дослідження цієї проблеми в площині усвідомлення вибору майбутньої професії старшокласником, вивчення змін у створенні образів можливого майбутнього професійного самовизначення під впливом соціально-економічного та політичного становища в Україні, а також урахування вікового та інтелектуального дозрівання старшокласників під впливом значної комп’ютеризації суспільства, морального, соціально-психологічного плюралізму в засобах масової інформації. Мета статті полягає в теоретичному аналізі проблеми соціально-психологічної готовності старшокласників до вступу до ЗВО. Методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної літератури; порівняльно-історичний метод зарубіжного та вітчизняного досвіду щодо формування соціально-психологічної готовності старшокласників до вступу до ЗВО.