DSpace Repository

Соціально-психологічна реабілітація дітей та молоді з особливими освітніми потребами в Україні

Show simple item record

dc.contributor.author Кравченко, Оксана Олексіївна
dc.contributor.author Коляда, Наталія Миколаївна
dc.contributor.author Салата, Назар Тарасович
dc.date.accessioned 2021-12-10T09:07:02Z
dc.date.available 2021-12-10T09:07:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Кравченко О. О., Коляда Н. М., Салата Н. Т. Соціально-психологічна реабілітація дітей та молоді з особливими освітніми потребами в Україні. Соціальна робота та соціальна освіта. Київ: ФОП Ямчинський О.В. 2020. № 2. С. 13–26. uk_UA
dc.identifier.other 364.4-056.26:316.362
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14386
dc.description.abstract У статті здійснений аналіз міжнародних (Конвенція ООН про права людей з інвалідністю, Стандартні правила урівняння можливостей інвалідів ООН, Декларація прав дитини ООН, Саламанська декларація та програма дій з навчання осіб з особливими потребами, Міжнародні консультації із питань раннього навчання дітей з особливими освітніми потребами) та вітчизняних (ЗУ «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Про реабілітацію інвалідів України», «Про соціальні послуги») нормативно-правових актів з питань соціального захисту, освіти людей з інвалідністю.Визначено, що соціально-психологічна реабілітація дітей та молоді з ООП – це комплексна, багаторівнева і динамічна система заходів, спрямованих на відновлення, розвиток та утвердження соціального статусу особистості, її психологічних функцій, якостей, властивостей; захист психічного здоров’я та соціального благополуччя; соціальне залучення до повноцінної життєдіяльності та дієздатності, включення в соціальні відносини на основі усунення обмежень життєдіяльності та створення доступного середовища.З’ясовано види соціально-психологічної реабілітації: елементарна, побутова, педагогічна/соціально-педагогічна, освітня, сімейна, рекреаційна (дозвіллєва), психологічна.Соціально-психологічна реабілітація пронизує, по суті, всі аспекти роботи, спрямовані на відновлення індивідуально-особистісного статусу людини, на відновлення, розвиток і формування здібностей і якостей, що дозволяють їй успішно виконувати різні соціальні ролі (сімейні, подружні, батьківські, громадські, політичні тощо), мати можливість бути реально включеною у різні сфери соціальних відносин.Соціальну реабілітацію доцільно розглядати як ґрунтовний результат реабілітаційної діяльності, який може досягатися лише в результаті сукупності дій в рамках усіх вище названих напрямках реабілітації, так як лише в ході їх спільної реалізації можливе істинне і повноцінне відновлення здібностей інваліда до соціального функціонування. uk_UA
dc.publisher Київ: ФОП Ямчинський О.В. uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;364.4-056.26:316.362
dc.subject інклюзія uk_UA
dc.subject соціально-психологічна реабілітація uk_UA
dc.subject особливі освітні потреби uk_UA
dc.subject соціальна інтеграція uk_UA
dc.title Соціально-психологічна реабілітація дітей та молоді з особливими освітніми потребами в Україні uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account