Abstract:
У дисертації проаналізовано формування та розвиток вищої педагогічної освіти, загалом, та становлення і еволюцію Уманського педагогічного університету, зокрема, у громадсько-політичному, культурно-освітньому і науковому житті Радянської України та їх становище у період формування, реалізації і модернізації державної освітньої політики незалежної України. Дослідження дало змогу вивчити питання щодо місця Уманського педагогічного інституту у мережі педагогічних закладів вищої освіти УРСР та окреслити його еволюцію у період реформування вищої освіти у добу незалежності. З'ясовано динаміку освітнього потенціалу та його місце у розвитку науки в Україні. Показано якісну та кількісну динаміку науково- педагогічного складу, чисельність та географію студентства. Охарактеризовано навчальну, наукову та інші види діяльності ЗВО, висвітлено процес формування навчально-матеріальної бази.