Abstract:
У статті розкрито зміст і структуру підготовки майбутніх вихователів на засадах міждисциплінарного підходу. З’ясовано, що сутність поняття «професійної підготовки, це – система організаційних та педагогіч-них заходів, які забезпечують формування в особистості професійної спрямованості, системи знань, навичок, умінь і професійної готовності, що водночас визначається як суб’єктивний стан особистості, яка вважає себе здатною і підготовленою до здійснення певної професійної діяльності та прагне її виконати». Визначено, що у сучасній педагогічній теорії та практиці принципи інтеграції є ключовими у розробці конкретних шляхів вдо-сконалення освітнього процесу. Встановлено, що міждисциплінарний підхід пояснює взаємозв’язок всіх склад-ників компонентів освітнього процесу. Здійснено спробу обґрунтування принципів міждисциплінарного підходу, які є провідними у розробці цілепокладання, визначення змісту навчання, його форм і методів на конкретному етапі суспільного розвитку. Узагальнено, що міждисциплінарний підхід у формуванні фахової компетентності майбутніх вихователів ЗДО дає змогу здійснити інтеграцію і диференціацію змісту навчання шляхом групування проблемних модулів з різних блоків дисциплін, і переносить акцент в діяльності викладача в сторону особистісно орієнтованого навчання; інформатизацію та комп’ютеризації професійної підготовки; впровадження тестових форм контролю за якістю знань. Зокрема, обґрунтовано, що за таких умов відбувається посилення методоло-гізації професійної підготовки майбутніх вихователів ЗДО шляхом наповнення кожного блоку дисциплін профе-сійно-педагогічним, ціннісно-смисловим і філософським змістом. Встановлено, що реалізація різних педагогічних чинників позитивного впливу на процес формування професійної компетентності майбутніх педагогів дошкіль-ної освіти, дав змогу конкретизувати педагогічні умови професійної підготовки майбутніх вихователів закла-дів дошкільної освіти на засадах міждисциплінарного підходу: занурення майбутніх вихователів у професійно-мотиваційне середовище; сприяння цільовому інтегруванню майбутніми вихователями знань з нормативних навчальних дисциплін та комбінуванню нових способів діяльності; реалізація міждисциплінарних варіативних професійно зорієнтованих завдань у професійній підготовці майбутніх вихователів; активізація компетентнісно зорієнтованої самоосвітньої діяльності здобувачів вищої освіти.