dc.contributor.author |
Білан, Валентина Андріївна |
|
dc.contributor.author |
Демченко, Ірина Іванівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-08T09:11:04Z |
|
dc.date.available |
2022-12-08T09:11:04Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-04 |
|
dc.identifier.citation |
Білан В. А., Демченко І. І. ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОНСУЛЬТАТИВНОЇ ДОПОМОГИ БАТЬКАМ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ,HUMANITARIAN STUDIOS: PEDAGOGICS, PSYCHOLOGY, PHILOSOPHY Vol 12(4) 2021 С.20-30. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15162 |
|
dc.description |
http://journals.nubip.edu.ua/index.php/Pedagogica/article/viewFile/15733/14090 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті окреслено актуальність питань взаємодії школи та сім’ї в умовах інклюзивного навчання, успіх якої залежить від якісного надання послуг психологопедагогічної підтримки батьків дітей з порушеннями в розвитку. Виявлено, що у сім’ях, які виховують дітей з відхиленнями в розвитку, існують особливі взаємини, зокрема зосереджено увагу на особливостях усвідомлення батьками своєї актуальної внутрішньосімейної ситуації, що пронизує всі структури сімейних взаємовідносин: емоційну, когнітивну і поведінкову. Визначено, що у сфері емоційного реагування в батьків дітей з порушеннями в розвитку рельєфно виступають явища психічної напруженості, підвищеної тривожності і емоційний дискомфорт. У когнітивній сфері найбільш виразно проявляється усвідомлення своєї сімейної ситуації в цілому як неблагополучної. Поведінкова сфера характеризується активним пошуком як внутрішньої так і зовнішньої психолого-педагогічної консультативної допомоги. Виокремлено типи неправильного сімейного виховання спричиненого неприйняттям батьками факту порушеного розвитку в їхніх дітей (неприйняття; гіперопіка; тривожно-недовірливе виховання; невтручання) та його наслідки. Визначено, що під час психолого-педагогічної консультативної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами не можна обмежуватися терміновими потребами і запитами, адже кожне з поставлених завдань консультування має осмислюватися в перспективному контексті і працювати не тільки на зміну сьогодення, а й майбутнього. Оцінюючи зусилля науковців у висвітлені даної проблематики, зауважимо, що перспективою подальшого наукового пошуку постає проблема обґрунтування оптимальних умов для забезпечення якісної психолого-педагогічної консультативної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі. |
uk_UA |
dc.publisher |
HUMANITARIAN STUDIOS: PEDAGOGICS, PSYCHOLOGY, PHILOSOPHY |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК 378.017:34; |
|
dc.subject |
інклюзивне навчання |
uk_UA |
dc.subject |
психолого-педагогічне консультування |
uk_UA |
dc.subject |
діти з особливими освітніми потребами |
uk_UA |
dc.subject |
батьки дітей з порушеннями в психофізичному розвитку |
uk_UA |
dc.title |
Specific features of psychological and pedagogical advisory support for parents of the children with special educational needs in inclusive educational space |
uk_UA |
dc.title.alternative |
ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОНСУЛЬТАТИВНОЇ ДОПОМОГИ БАТЬКАМ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |