Короткий опис(реферат):
У статті окреслено актуальність питань взаємодії школи та сім’ї в умовах інклюзивного навчання, успіх якої залежить від якісного надання послуг психологопедагогічної підтримки батьків дітей з порушеннями в розвитку. Виявлено, що у сім’ях, які виховують дітей з відхиленнями в розвитку, існують особливі взаємини, зокрема зосереджено увагу на особливостях усвідомлення батьками своєї актуальної внутрішньосімейної ситуації, що пронизує всі структури сімейних взаємовідносин: емоційну, когнітивну і поведінкову. Визначено, що у сфері емоційного реагування в батьків дітей з порушеннями в розвитку рельєфно виступають явища психічної напруженості, підвищеної тривожності і емоційний дискомфорт. У когнітивній сфері найбільш виразно проявляється усвідомлення своєї сімейної ситуації в цілому як неблагополучної. Поведінкова сфера характеризується активним пошуком як внутрішньої так і зовнішньої психолого-педагогічної консультативної допомоги. Виокремлено типи неправильного сімейного виховання спричиненого неприйняттям батьками факту порушеного розвитку в їхніх дітей (неприйняття; гіперопіка; тривожно-недовірливе виховання; невтручання) та його наслідки. Визначено, що під час психолого-педагогічної консультативної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами не можна обмежуватися терміновими потребами і запитами, адже кожне з поставлених завдань консультування має осмислюватися в перспективному контексті і працювати не тільки на зміну сьогодення, а й майбутнього. Оцінюючи зусилля науковців у висвітлені даної проблематики, зауважимо, що перспективою подальшого наукового пошуку постає проблема обґрунтування оптимальних умов для забезпечення якісної психолого-педагогічної консультативної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі.