Короткий опис(реферат):
У статті розв’язується актуальна проблема психолого-педагогічної діагностики професійного самовдосконалення студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Незважаючи на значну кількість праць і міждисциплінарну бібліографію проблеми самовдосконалення, було визначено протиріччя між змістом підготовки майбутніх учителів до професійної діяльності і невикористанням повною мірою можливостей професійного самовдосконалення для становлення конкурентоспроможного вчителя. Мета дослідження полягає у розкритті результатів психолого-педагогічної діагностики здатності майбутніх учителів до професійного самовдосконалення. Основними критеріями професійного самовдосконалення студентів визначено самоактуалізацію та саморозвиток особистості. На основі цього розроблено методичний інструментарій, за яким проведено психолого-педагогічну діагностику сформованості цієї якості у студентів. Це уможливлює їх диференціацію за високим, середнім та низьким рівнями професійного самовдосконалення із відповідними характеристиками якісних вимірів, що відкриває перспективи для розробки відповідних ефективних заходів щодо підвищення якості підготовки студентів до професійного самовдосконалення в теоретичному, практичному та методичному аспектах.