The article describes technologies in a unified methodological vein, since teaching based on them at the present stage is clearly eclectic in nature and depends on the individual - "biased" - professional attitude of teachers to technologies and those ideologies that gave rise to them. In this article, the future teacher will get acquainted with only some of these technologies. With the hope that this article will help the future teacher understand the essence of the technological approach, determine his pedagogical position and improve his pedagogical culture.
У статті описано технології в єдиному методологічному ключі, оскільки навчання на їх основі на сучасному етапі має явно еклектичний характер і залежить від індивідуального – «упередженого» – професійного ставлення вчителя до технологій та тих ідеологій, які їх породили. У цій статті майбутній вчитель познайомиться лише з деякими з цих технологій. З надією, що ця стаття допоможе майбутньому вчителю зрозуміти суть технологічного підходу, визначити свою педагогічну позицію та підвищити педагогічну культуру.