Abstract:
У статті висвітлено значення національної ідентичності майбутніх педагогів у контексті російсько-української війни. Автором проаналізовано ряд нормативник документів у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, а також праці вітчизняних філософіф, громадянських діячів, психологів та педагогів, які розглядали різні аспекти національної ідентичності. У дослідженні національна ідентичність розглядається як підтримування й постійне відтворення певного набору цінностей, символів, споминів, міфів і традицій, що витворюють специфічну спадщину націй, та самоідентифікування індивіда з цією неповторною спадщиною й відповідними цінностями, символами, споминами, міфами і традиціями. У статті виділено негативні чинники формування національної ідентичності та вказані вектори, на які має опиратися формування національної ідентичності майбутніх педагогів: упровадження українознавчого компоненту освітнього процесу майбутніх педагогів; спрямування тематики студентських наукових робіт в тому числі й на підсилення становлення національно-свідомого громадянина-патріота України; рекомендувати здобувачам освіти україномовні джерела; залучати здобувачів вищої педагогічної освіти до участі в громадському житті; культивувати серед населення українську мову; соціально-культурницькі студентські ініціативи; студентські благодійні проекти; інформаційне поле; збереження об’єктів культурної спадщини