The article shows that social networks have become an important way of social communication between producers and consumers of tourism and hospitality services. It is determined that the use of Internet marketing is one of the directions of optimization of marketing activities of enterprises in the tourism and hospitality industry. High-quality and attractive interactive content, unlike static content, helps to increase the depth of viewing, makes interaction with the audience closer, encourages the user to be active, arouses interest and prompts certain actions. Interactive content makes it possible not only to attract traffic to your commercial resource, but also to retain an online audience. The article characterizes Internet marketing tools and proves that their implementation and adaptation to the components of marketing policy allows the tourism and hospitality industry to increase staff productivity, improve the service system, reduce certain categories of costs, and increase competitiveness.
Досліджено, що соціальні мережі стали важливим способом соціального зв’язку між виробниками та споживачами послуг індустрії туризму й гостинності. Визначено, що застосування інтернет-маркетингу є одним із напрямків оптимізації маркетингової діяльності підприємств індустрії туризму й гостинності. Якісний та привабливий інтерактив, на відміну від статичного контенту, сприяє збільшенню глибини перегляду, робить взаємодію з аудиторією тіснішою, спонукає користувача до активності, викликає інтерес і наштовхує на здійснення певних дій. Інтерактивний контент дає можливість не лише залучати трафік на свій комерційний ресурс, а й утримувати онлайн-аудиторію. Схарактеризувати інструменти інтернет-маркетингу й обґрунтовано, що їх впровадження та адаптація до складових маркетингової політики дозволяє індустрії туризму й гостинності підвищити продуктивність праці персоналу, покращити систему обслуговування, знизити окремі категорії витрат, підвищити конкурентоспроможність.