Abstract:
Сучасні інформаційні технології відкривають нові можливості задля підвищення ефективності освітнього процесу закладу дошкільної освіти. Відповідно, задля забезпечення гармонійного розвитку дітей дошкільного віку, освітня практика також переорієнтовується. У статті обґрунтовано можливості використання сучасних цифрових інструментів у роботі майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти в умовах дистанційного навчання. Доведено, що важливою складовою професійної компетентності в сучасних умовах інформатизації освіти України є цифрова компетентність майбутніх дошкільних педагогів. З’ясовано, що протягом останніх років у закладах дошкільної освіти відбувається активне упровадження інформаційних технологій у освітній процес, адже універсальність онлайн інструментів та технологій сприяє ефективному їх використанню при організації дистанційного навчання дітей дошкільного віку; відбувається знайомство здобувачів вищої освіти з веб-ресурсами, які можуть використовувати педагоги закладу дошкільної освіти. Запропоновано та схарактеризовано основні цифрові інструменти, ресурси та технології, які можуть використовувати майбутні педагоги закладів дошкільної освіти. Доведено, що їх застосування сприятиме формуванню цифрової компетентності у контексті вивчення освітніх компонентів, що надасть можливість здобувачам вищої освіти розширити професійні знання, сформувати педагогічні вміння використовуючи цифрові інструменти та технології у роботі з дітьми дошкільного віку. Зроблено висновки про те, що використання цифрових інструментів та інтернет ресурсів у роботі майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти є потужним інструментом особистісного розвитку, які завдяки правильному використанню спроможні суттєво підвищити якість освітнього процесу закладів дошкільної освіти, що сприяє залученню дітей до активної праці, підвищенню їхнього інтересу до навчання, кращому засвоєнню матеріалу і підвищує ефективність учіння в цілому.