Abstract:
У статті розглянутотеоретичні засади формування професійної компетентності у майбутніх учителів української мови і літератури, які передбачають безпосередню перцепцію об’єкта, який досліджується; застосування раніше набутого практичного досвіду; охоплення емоційних та естетичних частин свідомості; активізацію критичного мислення, здібностей, навичок, творчої уяви, та професійна підготовка студентів ОПП Середня освіта (Українська мова і література), що передбачає створення успішного освітнього процесу завдяки конкретним прийомам та методам взаємодії вчителя та учня. Проаналізовано окремі дослідження, які дозволяють зробити висновок, що якщо випускники закладів вищої освіти в своїй професійній діяльності перейдуть до компетентнісного підходу, то це дасть їм можливість відповідати новим вимогам ринку праці та розкрити весь свій потенціал у навчанні дітей. Таким чином, план освітнього процесу, створений за допомогою компетентнісного підходу, стає провідним показником, який виявляє необхідний результат освіти особистостів сучасному суспільстві, а в процесі такого навчання вирішується питання формування професійної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури, про що свідчить покращення спрямованості освіти на її практичний аспект та збереження ґрунтовності.Результати проведеного аналізу дозволили зробити висновок, що діяльнісний підхід наближений до компетентнісного під час виховання в студентів ОПП Середня освіта (Українська мова і література) тих компетентностей, що відповідають за збільшення знань,та вказують не на практичний рівень їх сформованості, а на теоретичний, тобто на внутрішні відношення і взаємозв’язки між певними об’єктами чи фактами. Формуючи теоретичні знання, викладач звертає увагу на словесну форму вираження матеріалу і це сприяє кращому розумінню предмету. Така форма роботи допоможе розвинути предметне мислення. Розвиваючи предметне мислення у майбутніх вчителів української мови і літератури , викладачі формують розуміння поняття «знання» як структурної частини наукового світогляду студентів.