The article analyses the importance of organizational ethics and business culture in the professional activity of managers. The essence of the concept of “communication” was explored, which made it possible to name the peculiarities of the development of business communication in the context of the formation of organizational ethics. The displays that characterize the behaviour of a business woman have been identified. Methods are indicated that allow you to activate the process of forming a business culture in the professional activity of managers. The culturally specific and psychological characteristics of business communication are revealed and practical recommendations for effective business communication are given.
У статті проаналізовано значення організаційної етики та культури ділового спілкування в професійній діяльності менеджерів. Досліджено сутність поняття «комунікація», що дало змогу окреслити особливості розвитку ділового спілкування в контексті формування організаційної етики. Запропоновано показники, що характеризують мовлення ділової людини. Вказано методи, що дозволяють активізувати процес формування культури ділового спілкування в професійній діяльності менеджерів. Розкрито культурно-специфічні та психологічні особливості ділової комунікації, надано практичні рекомендації для ефективного ділового спілкування.