Abstract:
Анотація. У статті розкривається сутність та методика використання проєктної технології в громадянському вихованні школярів. Стверджується, що проєктна технологія – це узагальнений сценарій програми спільної діяльності педагога і вихованців, за якої учні набувають знань, умінь і навичок у процесі планування й виконання навчальних та життєвих завдань, що постійно змінюються, а проєктування полягає в організації взаємодії учнів та педагога, яка, взаємообумовлюючи, дозволяє реалізувати змістовий, процесуальний та методичний компоненти процесу виховання. Проєктна діяльність, як важливий засіб громадянського виховання, дає учням можливість зв’язувати і співвідносити перспективні особистісні уявлення, отримані протягом навчання, із реальністю, в якій бувають вони самі, їх друзі, сім’ї, вчителі, із суспільним життям, з соціальними та політичними подіями, які відбуваються у межах громаді, країни в цілому. Освітньо-виховний потенціал проєктної діяльності полягає у можливості набуття учнями не тільки цілісних громадянських знань, підвищенні мотивації школярів до здобуття інформації про свій рідний край та Україну, опануванні найважливішими громадянськими якостями, а й у оволодінні навичками громадянської ініціативи у вирішенні актуальних соціальних питань на рівні селища, району, міста, регіону.