Abstract:
У статті поданий аналіз проблеми формування у здобувачів психологічної освіти готов- ності до здійснення професійної кар’єри. Шляхом опрацювання останніх досліджень та публікацій встановлено, що західними науковцями у більшій мірі розкриваються інструмен- тально-прикладні аспекти проблеми готовності майбутніх психологів до реалізації профе- сійної кар’єри, у той час як вітчизняна традиція її розгляду базується на висвітленні загаль- нотеоретичних, філософських сторін цієї проблематики з акцентом на роль особистості фахівця. Надано наукове визначення таких дефініцій як «професійна кар’єра у галузі надання психологічних послуг», «готовність до здійснення професійної кар’єри психолога», «гендер- ний підхід у психології». Розкрито принципову нетотожність мотивації та готовності до реалізації професійної кар’єри психолога. Обґрунтовано необхідність обов’язкового враху- вання об’єктивних характеристик та вимог професії психолога для наукового осмислення явища психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри з виділенням його сутнісних ознак та індикаторів. Зокрема, сконструйовано функціонально- компетентнісну модель даного психологічного явища, що включає загальні об’єктивні харак- теристики професії психолога, її базовий функціонал, необхідні для здійснення якісного пси- хологічного супроводу особистісні якості та компетенції фахівця. Передбачено, що ступінь сформованості у структурі особистості майбутнього психолога представлених у моделі рис, вмінь та навичок визначає його готовність до побудови успішної професійної кар’єри. Роз- крито ключову умову стійкості психологічної готовності студента-психолога до реалізації професійної кар’єри. Доведено, що побудована модель дозволяє наблизитись до вирішення проблеми формування у майбутніх психологів готовності до здійснення професійної кар’єри з позицій гендерного підходу, що передбачає забезпечення досягнення вершин професійної кар’єри незалежно від гендерної самоідентифікації здобувача психологічної освіти.