dc.contributor.author |
Мороз, Людмила Іванівна |
|
dc.contributor.author |
Гульбс, Ольга Анатоліївна |
|
dc.date.accessioned |
2024-04-18T10:21:38Z |
|
dc.date.available |
2024-04-18T10:21:38Z |
|
dc.date.issued |
2022-05 |
|
dc.identifier.citation |
Мороз Л.І., Гульбс О.А. ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ З ПОЗИЦІЙ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Видавничий дім «Гельветика». Том 33 (72) № 2 2022. С. 57-63. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2709-3093 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16187 |
|
dc.description |
DOI https://doi.org/10.32838/2709-3093/2022.2/10 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті поданий аналіз проблеми формування у здобувачів психологічної освіти готов- ності до здійснення професійної кар’єри. Шляхом опрацювання останніх досліджень та публікацій встановлено, що західними науковцями у більшій мірі розкриваються інструмен- тально-прикладні аспекти проблеми готовності майбутніх психологів до реалізації профе- сійної кар’єри, у той час як вітчизняна традиція її розгляду базується на висвітленні загаль- нотеоретичних, філософських сторін цієї проблематики з акцентом на роль особистості фахівця. Надано наукове визначення таких дефініцій як «професійна кар’єра у галузі надання психологічних послуг», «готовність до здійснення професійної кар’єри психолога», «гендер- ний підхід у психології». Розкрито принципову нетотожність мотивації та готовності до реалізації професійної кар’єри психолога. Обґрунтовано необхідність обов’язкового враху- вання об’єктивних характеристик та вимог професії психолога для наукового осмислення явища психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри з виділенням його сутнісних ознак та індикаторів. Зокрема, сконструйовано функціонально- компетентнісну модель даного психологічного явища, що включає загальні об’єктивні харак- теристики професії психолога, її базовий функціонал, необхідні для здійснення якісного пси- хологічного супроводу особистісні якості та компетенції фахівця. Передбачено, що ступінь сформованості у структурі особистості майбутнього психолога представлених у моделі рис, вмінь та навичок визначає його готовність до побудови успішної професійної кар’єри. Роз- крито ключову умову стійкості психологічної готовності студента-психолога до реалізації професійної кар’єри. Доведено, що побудована модель дозволяє наблизитись до вирішення проблеми формування у майбутніх психологів готовності до здійснення професійної кар’єри з позицій гендерного підходу, що передбачає забезпечення досягнення вершин професійної кар’єри незалежно від гендерної самоідентифікації здобувача психологічної освіти. |
uk_UA |
dc.publisher |
Видавничий дім «Гельветика» |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК;159.923 |
|
dc.subject |
особистість, |
uk_UA |
dc.subject |
психологічна готовність, |
uk_UA |
dc.subject |
професійна кар’єра, |
uk_UA |
dc.subject |
акмеологічні інваріанти, |
uk_UA |
dc.subject |
психологічна освіта, |
uk_UA |
dc.subject |
професійна самореалізація, |
uk_UA |
dc.subject |
мотивація. |
uk_UA |
dc.title |
ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ З ПОЗИЦІЙ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ З ПОЗИЦІЙ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |