Abstract:
У статті досліджено основні теоретико-методологічні засади формування у здобувачів філософського осмислення освіти як необхідної передумови їх якісної фахової підготовки та активної професійної діяльності. Визначено, що інтерпретація філософією освіти є цілеспрямованим процесом з умотивуваням теоретичних підходів до оптимізації педагогічної діяльності суб’єкта і навчальної діяльності об’єкта, які здійснюються на основі методологічних принципів. Вказано на зростання важливості особистісно орієнтованого змісту освіти та його спрямуванням на удосконалення інтелектуальних, духовно-світоглядних, соціальних характеристик і якостей людини, яка є суб’єктом культури. Досліджено особливості процесу формування у здобувачів теоретико-методологічних знань про сферу освіти і її про роль у суспільстві, формування філософського розуміння ідеї освіти як соціокультурного феномену, продукування власної світоглядної концепції освіти, взаємозв’язків соціальної та педагогічної систем. Обгрунтовано важливість вивчення філософських основ формування ціннісно-цільових пріоритетів освіти як необхідного елемента процесу становлення особистостей майбутніх фахівців.