Abstract:
У статті показано актуальність дослідження особливостей та механізмів процесу розвитку освітнього проєктування засобами фандрайзингу як важливої складової модернізації системи освіти. Встановлено, що оскільки держава не має значних можливостей для підтримки фінансування освіти, то постає потреба цілеспрямованої роботи з організації надходження позабюджетних коштів. Акцентовано увагу на необхідності дотримання принципів системності та комплексності у забезпеченні джерел фінансування для освітнього розвитку і модернізації, які створять необхідні передумови для використання новітніх способів наповнення грошовими коштами закладів та установ освіти. Доведено значущість фандрайзингу як одного із сучасних ефективних форм співпраці державних закладів освіти та бізнесу. Визначено сутність освітнього фандрайзингу як пошуку і залучення додаткових джерел фінансування освітнього проєктування, керованого і цілеспрямованого операційного процесу із залучення ресурсів для виконання місії і досягнення стратегічних цілей освітнього закладу. Обгрунтовано сутнісні ознаки фандрайзингових моделей з реалізації освітніх проєктів і програм. Показано особливості їх використання установами освіти як інструментів менеджменту з пошуку, збору, перерозподілу, акумуляції зовнішніх джерел фінансування. Досліджено процеси поступової активізації розвитку системи взаємодії сфери освіти та приватних структур, які відбуваються протягом останніх років.