DSpace Repository

An Integral Model of Training of Future Teacher of Geography for the Local History and Tourism Work on the Basis of Competence

Show simple item record

dc.contributor.author Рожі, Інна Георгіївна
dc.date.accessioned 2024-04-22T10:29:27Z
dc.date.available 2024-04-22T10:29:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Rozhi, I., Humenyuk, H., Fomin, M., Moskalenko, M., Pologovska, I., & Shchabelska, V. (2022). An Integral Model of Training of Future Teacher of Geography for the Local History and Tourism Work on the Basis of Competence. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 14(3), 363-391. uk_UA
dc.identifier.issn 2066-7329
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16281
dc.description https://doi.org/10.18662/rrem/14.3/614 uk_UA
dc.description.abstract Social transformations, changings on the labour market, in particular in the educational services' sector, need qualitative modifications in conceptual principles of prospective geography teachers’ vocational training. As a result of scientific literature's studying, the essence of the problem of prospective teachers' geography training for hiking and local-lore activities has been analyzed, and a set of conclusions have been formulated. Until the mid 20th century scientists had been researching organisation of tourist-related and regional studies activities mostly in line with traditional school didactics. uk_UA
dc.description.abstract Соціальні трансформації, зміни на ринку праці, зокрема у сфері освітніх послуг, потребують якісних змін у концептуальних засадах професійної підготовки майбутніх учителів географії. У результаті опрацювання наукової літератури проаналізовано сутність проблеми підготовки майбутніх учителів географії до пішохідної та краєзнавчої діяльності та сформульовано низку висновків. До середини ХХ століття вчені досліджували організацію туристсько-краєзнавчої діяльності переважно в руслі традиційної шкільної дидактики. uk_UA
dc.publisher LUMEN Publishing uk_UA
dc.relation.ispartofseries https://doi.org/10.18662/rrem/14.3/614;14(3)
dc.subject An Integral Model of Training of Future Teacher of Geography for the Local History and Tourism Work on the Basis of Competence uk_UA
dc.subject майбутній вчитель географії uk_UA
dc.subject компетентнісний підхід uk_UA
dc.subject освітній процес uk_UA
dc.title An Integral Model of Training of Future Teacher of Geography for the Local History and Tourism Work on the Basis of Competence uk_UA
dc.title.alternative Інтегральна модель підготовки майбутнього вчителя географії до краєзнавчо-туристичної роботи на компетентнісній основі. uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account