The article describes the methodological approaches to the formation of the local linguistic competence of the future geography teacher in the course of local history tourism. Methodological approaches to the formation of the local linguistic competence of the future geography teacher in the process of local and tourist work, such as activity, system, personal, technological, are determined. Generally, methodological approaches to the formation of local lore play a role to the development of students' positive motivation in professional activity, cognitive abilities, ability to quickly and easily enrich their knowledge through the conscious use of information flows related to current issues and knowledge in the orientation of the educational process. Formation of local lore should be aimed at mastering students’ personal traits that ensure personality-oriented and harmonious development.
У статті описано методичні підходи до формування краєзнавчої компетенції майбутнього вчителя географії в курсі краєзнавчого туризму. Визначено такі методичні підходи до формування краєзнавчої компетенції майбутнього вчителя географії в процесі краєзнавчої та туристичної роботи, як діяльнісний, системний, особистісний, технологічний. Загалом методичні підходи до формування краєзнавства сприяють розвитку у студентів позитивної мотивації професійної діяльності, пізнавальних здібностей, здатності швидко й легко збагачувати свої знання за рахунок усвідомленого використання інформаційних потоків, пов’язаних із актуальними проблемами та знаннями у сфері освіти. спрямованість навчального процесу. Формування краєзнавства має бути спрямоване на оволодіння учнями особистісними якостями, які забезпечують особистісно-орієнтований і гармонійний розвиток.