DSpace Repository

Formation of local studies competence of the future geography teacher using methodological approaches

Show simple item record

dc.contributor.author Рожі, Інна Георгіївна
dc.contributor.author Браславська, Оксана Володимирівна
dc.contributor.author Гончарук, Віталій Володимирович
dc.contributor.author Горбатюк, Наталія Миколаївна
dc.date.accessioned 2024-04-22T10:29:38Z
dc.date.available 2024-04-22T10:29:38Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Inna Rozhi, Oksana Braslavska, Vitalii Honcharuk, Nataliia Horbatiuk. Formation of local studies competence of the future geography teacher using methodological approaches. Pedagogy and Education Management Review. Scientific Centre of Innovative Researches OÜ, 2022. Issue 3 (9). S. 49–57. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16282
dc.description https://public.scnchub.com/perm/index.php/perm/article/view/100 uk_UA
dc.description.abstract The article describes the methodological approaches to the formation of the local linguistic competence of the future geography teacher in the course of local history tourism. Methodological approaches to the formation of the local linguistic competence of the future geography teacher in the process of local and tourist work, such as activity, system, personal, technological, are determined. Generally, methodological approaches to the formation of local lore play a role to the development of students' positive motivation in professional activity, cognitive abilities, ability to quickly and easily enrich their knowledge through the conscious use of information flows related to current issues and knowledge in the orientation of the educational process. Formation of local lore should be aimed at mastering students’ personal traits that ensure personality-oriented and harmonious development. uk_UA
dc.description.abstract У статті описано методичні підходи до формування краєзнавчої компетенції майбутнього вчителя географії в курсі краєзнавчого туризму. Визначено такі методичні підходи до формування краєзнавчої компетенції майбутнього вчителя географії в процесі краєзнавчої та туристичної роботи, як діяльнісний, системний, особистісний, технологічний. Загалом методичні підходи до формування краєзнавства сприяють розвитку у студентів позитивної мотивації професійної діяльності, пізнавальних здібностей, здатності швидко й легко збагачувати свої знання за рахунок усвідомленого використання інформаційних потоків, пов’язаних із актуальними проблемами та знаннями у сфері освіти. спрямованість навчального процесу. Формування краєзнавства має бути спрямоване на оволодіння учнями особистісними якостями, які забезпечують особистісно-орієнтований і гармонійний розвиток. uk_UA
dc.publisher Scientific Centre of Innovative Researches OÜ uk_UA
dc.relation.ispartofseries ;3 (9)
dc.subject Formation of local studies competence of the future geography teacher using methodological approaches uk_UA
dc.subject краєзнавча компетентність uk_UA
dc.subject компетентнісний підхід uk_UA
dc.subject майбутній вчитель географії uk_UA
dc.title Formation of local studies competence of the future geography teacher using methodological approaches uk_UA
dc.title.alternative Формування краєзнавчої компетентності майбутнього вчителя географії з використанням методичних підходів uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account