The article explores the categories, methodology and types of activities; the pedagogical aspect of the activity is considered; the analysis of experimental studies of the communicative component of pedagogical activity has been carried out. The task of the psychological study of activity is investigated to reveal the system of its theoretical principles, to reveal how in the process of purposeful activity of a person the practical transformation of the objective world occurs, what is the mechanism of mental regulation of activity, how the person himself changes in the process of activity, how activity affects the development of opportunities man and the completion of his nature and how the activity itself takes on an individual character.
У статті досліджено категорії, методологію та види діяльності; педагогічний аспект діяльності є розглядається; аналіз експериментальних досліджень в комунікативна складова педагогічної діяльності має було виконано. Завданням психологічного дослідження діяльності є досліджено для розкриття системи її теоретич принципи, розкрити як у процесі цілеспрям діяльності людини практичне перетворення в об'єктивний світ виникає, який механізм психічного регуляція діяльності, як змінюється сама людина в процес діяльності, як діяльність впливає на Розвиток можливостей людини і завершення його характер і те, як сама діяльність приймає індивіда характер.