dc.contributor.author |
Осіпчук, Галина Валентинівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-08T11:33:17Z |
|
dc.date.available |
2024-05-08T11:33:17Z |
|
dc.date.issued |
2023-07 |
|
dc.identifier.citation |
Осіпчук Г. В. Рецепція природи в романі «Вогнем і мечем» Генрика Сенкевича. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Філологія. Журналістика. 2023. Том 34 (73). № 2. Ч. 2. С. 29–34. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2710-4656 |
|
dc.identifier.issn |
2710-4664 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16732 |
|
dc.description |
https://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2023/2_2023/part_2/5.pdf |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті проаналізовано художньо-стилістичні особливості зображення пейзажу в романі «Вогнем і мечем», що деталізує індивідуальний стиль польського письменника Г. Сенкевича. Проаналізовано ряд наукових тематичних розвідок вітчизняних та зарубіжних учених. Звернено увагу на класичний підхід автора до змалювання краєвидів – у художньому творі письменник зберігає навички побудови пейзажів за принципами реалістичної школи. У таких описах митець традиційно вживає різноманітні мовні засоби: епітети й порівняння, що додає картинам природи яскравої образності. Авторські невимушені пейзажі продукують в читача переосмислення значення природи в житті людини та людини в житті природи. Через детальні описи митець надає можливість сприймати по-новому не лише саму природу, а й людське буття. Г. Сенкевич майстерно використовує пейзажну деталь для увиразнення змісту твору. У романі зображення краєвидів функціонують не тільки як композиційний прийом, але виступають чинником психологічних факторів. Автор неодноразово підкреслює нерозривний зв’язок людини і природи, а неповторно-дивовижні та постійно змінні картини краєвидів – з внутрішніми переживаннями літературних героїв. Природа служить прекрасним фоном для розгортання сюжету та образотворення, підкреслення рис характеру героїв, емоційності роману й усвідомлення трагізму будь-яких воєнних подій. Відзначено, що в охарактеризованих картинах природи продемонстровано особистісне ставлення митця до подій, змальованих в романі. Пейзаж створює психологічний настрій сприйняття художнього тексту, допомагає розкрити внутрішній стан героїв, підготувати читача до певних подій в житті персонажів, тобто є додатковим опосередкованим засобом характеристики змальованих у ньому суб’єктів та об’єктів. Як висновок, виокремлено три функції пейзажу в історичному романі – для побудови сюжетної лінії, для передачі та підсилення змістового навантаження, для підкреслення емоційного наповнення художнього тексту й увиразнення такими описами екзистенціальних почуттів героїв. |
uk_UA |
dc.publisher |
Видавничий дім «Гельветика» |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК 821.162.1.0-31(092)Сен:7.047(045);DOI https://doi.org/10.32782/2710-4656/2023.2.2/05 |
|
dc.subject |
літературознавство |
uk_UA |
dc.subject |
художній образ |
uk_UA |
dc.subject |
пейзаж |
uk_UA |
dc.subject |
художній твір |
uk_UA |
dc.subject |
психологічний чинник |
uk_UA |
dc.subject |
авторське мовлення |
uk_UA |
dc.title |
РЕЦЕПЦІЯ ПРИРОДИ В РОМАНІ «ВОГНЕМ І МЕЧЕМ» ГЕНРИКА СЕНКЕВИЧА |
uk_UA |
dc.title.alternative |
РЕЦЕПЦІЯ ПРИРОДИ В РОМАНІ «ВОГНЕМ І МЕЧЕМ» ГЕНРИКА СЕНКЕВИЧА |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |