Короткий опис(реферат):
У статті розкрито сутність проблемної технології навчання, яка спрямована на самостійне вироблення учнем власної комунікативної компетентності, інтенсивне здобуття (а не одержання) ним знань і вироблення вмінь, розвиток самостійної активної пізнавальної діяльності проблемного спрямування. Схарактеризовано головні ознаки, особливості й компоненти проблемної технології сучасного уроку української мови, здійснено компаративний аналіз традиційної методики й технології проблемного навчання. Визначено сутнісні ознаки основних складників означеної технології: «проблемна ситуація», «проблемна вправа», «проблемне завдання», «проблемне запитання». З’ясовано шляхи створення проблемних ситуацій на уроці української мови (проблемна ситуація з ускладненням, проблемна ситуація-діалог, ситуація-проблема) й основні способи їх створення. Запропоновано види проблемних ситуацій за змістом навчального матеріалу, інформаційною наповнюваністю, характером навчальної діяльності, спрямованістю на пошук нового, структурним етапом уроку. Окреслено шляхи імплементації технології проблемного навчання української мови у практику навчання в основній школі.