Короткий опис(реферат):
Ідеї Макаренка щодо формування громадянськості учнів та їх впровадження у країнах Європейського союзу
Розбудова сучасної України як правової, демократичної, соціально-орієнтованої держави та створення громадянського суспільства органічно пов’язані з реформуванням системи освіти на гуманістичних засадах, визначенням нової стратегії виховання як багатокомпонентної та багатовекторної системи, яка великою мірою формує майбутній розвиток Української держави.
Включення України у загальносвітові політичні, соціально-економічні і культурні процеси, залучення її до європейської інтеграції, зокрема в освіті, супроводжується суперечливими процесами становлення громадянського суспільства та визначає питання формування громадянськості важливим аспектом державної освітньої політики, а також педагогічної теорії і практики.
Важливу роль відіграє питання формування громадянина, його громадянської культури, освіченості у правовому, суспільному та політичному полі. Гостро постає проблема збереження почуття національної гордості та посилення патріотичних настроїв учнівської молоді.
Мета статті – розглянути відповідний вітчизняний педагогічний досвід та досвід провідних демократичних країн, зокрема країн Євросоюзу (ЄС) щодо ефективного процесу виховання суб’єкта громадянського суспільства, громадянина-патріота України, що діє на основі національних та європейських цінностей.