Короткий опис(реферат):
АНОТАЦІЯ
Волошин П. М. Виховання громадянськості молодших школярів у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.07 – теорія і методика виховання. Інститут проблем виховання АПН України, Київ, 2010.
Дисертаційне дослідження присвячене проблемі виховання громадянськості молодших школярів.
У роботі розглядаються теоретико-методологічні засади та практичний стан виховання громадянськості молодших школярів: уточнено сутність поняття “громадянськість молодшого школяра” як складного особистісного утворення динамічного характеру, у змісті якого цілісно поєднуються емоційні, інтелектуальні, ціннісні та практичні аспекти життєдіяльності, спрямованої на позитивне ставлення до держави, Батьківщини, інших людей та самого себе як громадянина держави; визначено змістовий аспект структурних компонентів громадянськості молодшого школяра як єдність когнітивного, аксіологічного та праксеологічного компонентів та визначено громадянський потенціал підручників гуманітарного циклу; розроблено критерії, показники, виявлено рівні сформованості громадянськості молодшого школяра; обґрунтовано та експериментально перевірено психолого-педагогічні умови, спрямовані на підвищення рівня громадянськості та розроблено педагогічну модель виховання громадянськості молодшого школяра; теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено зміст, форми і методи виховання громадянськості молодших школярів у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу; підтверджено єдність урочної і позакласної діяльності.
Ключові слова: громадянськість молодшого школяра, громадянське виховання, предмети гуманітарного циклу, позакласна робота.