Abstract:
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова). – Херсонський державний університет. – Херсон, 2015.
Робота є теоретико-методичним дослідженням проблеми сучасного уроку української мови в основній школі. У дисертації розвиваються ідеї проектування і реалізації сучасного уроку української мови з позиції компетентнісної й особистісно орієнтованої мовної освіти.
Досліджено й проаналізовано філософські, педагогічні, психологічні, лінгвістичні, лінгводидактичні засади сучасного уроку української мови, визначено й інтерпретовано сутність базових понять й уточнено їх змістову характеристику, створено типологічну систематизацію сучасних уроків української мови в основній школі, розкрито методологічні особливості цілевизначення, проектування й реалізації уроку.
Сконструйовано технології сучасного уроку української мови в проекції особистісно орієнтованої, проблемної, інтерактивної технологій, технології розвитку критичного мислення і розроблено лінгводидактичний інструментарій уроку, що забезпечили підвищення результативності формування мовної особистості учня, рівня його ключових предметних компетентностей і позитивну динаміку готовності вчителя-словесника до інноваційної педагогічної діяльності на уроці.