Короткий опис(реферат):
Виділено об'єм комплексу методологічних знань з хімії, що містить: загальнологічні методи пізнання: порівняння, класифікація, узагальнення, індукція, дедукція; експериментальні методи пізнання: спостереження, досвід; теоретичні методи пізнання: моделювання, аналогія, математизація, висунення і доказ гіпотези, уявний експеримент.
Розроблено методичну систему формування методологічних знань учнів при навчанні хімії, що включає: принципи визначення комплексу знань про знання, що формуються в учнів при навчанні хімії; комплекс методологічних знань; поетапне формування методологічних знань в учнів, при якому методи наукового дослідження (загальнологічні, теоретичні, експериментальні) і поняття (закон, гіпотеза, теорія, науковий факт) вивчаються в цілісній системі, що відповідає логіці наукового пізнання; рівневе формування методологічних знань; принципи відбору і раціонального застосування дидактичних засобів (комплексу організаційних форм і методів, системи завдань), цілеспрямованих на формування методологічних знань учнів.
Суть розробки, основні результати:
The amount of complex of methodological knowledge in Chemistry, including: general logical methods of learning: comparison, classification, generalization, induction, deduction, experimental methods of knowledge: observation, experience; theoretical methods of knowledge: modeling, analogy, mathematization, fixing and prooving of the hypothesis, imaginary experiment was distinguished.
The methodical system of students methodological knowledge formation in teaching Chemistry including: principles of determination of complex of knowledge about knowledge which are forming while students teaching Chemistry, complex of methodological knowledge; gradual formation of students methodological knowledge, where such methods of scientific research (general logical, theoretical, experimental) and concepts (law, hypothesis, theory, scientific fact) are studied in an integrated system that meets the logic of scientific knowledge, level formation of methodological knowledge; principles of selection and rational use of teaching tools (complex of organizational forms and methods, systems of problem solving), focused on students methodological knowledge formation was developed.