Abstract:
У дисертації подано цілісний, комплексний, системний аналіз змісту національного виховання в педагогічній думці України другої половини ХІХ-початку ХХ століття: визначено основні принципи та закономірності його еволюції; встановлено етапи еволюції, виявлено основні виховні цінності у структурі змісту кожного з них та провідні тенденції та суперечності. Уточнено сутність понять"зміст національного виховання", "українська педагогічна думка". Подальшого розвитку набуло наукове уявлення про внесок представників української педагогічної думки другої половини ХІХ-початку ХХ століття у формування змісту національного виховання, що знайшло відображення у тогочасній пресі, педагогічній та художній літературі. Визначено перспективи творчого використання результатів наукового пошуку змісту національного виховання нуковців, вчителів та культурно-громадських діячів означеного періоду на сучасному етапі державотворення України.