Короткий опис(реферат):
Торчинська Т. А. Розвиток навчально-пізнавальної активності молодших школярів на уроках рідної мови засобом ономастичного матеріалу. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання української мови. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ, 2005.
В дисертації описано систему методичної роботи над ономастичним матеріалом у початковій школі на уроках рідної мови за розробленою автором експериментально-дослідною програмою навчально-пізнавальної активності молодших школярів, у якій подаються структурні компоненти, умови розвитку, педагогічні дії, види навчально-пізнавальної діяльності та їхнє навчально-виховне призначення. Досліджуються можливості розвитку навчально-пізнавальної активності через зміст навчання, характеризуються організаційні форми і методи навчального процесу. З’ясовано умови педагогічного стимулювання навчально-пізнавальної активності молодших школярів на реально розробленій системі дидактичного матеріалу. Визначено вплив ономастичного матеріалу на рівні розвитку навчально-пізнавальної активності та на підвищення результативності навчання молодших школярів у цілому.
Дослідження дає конкретний матеріал для подальшого вдосконалення навчально-виховного процесу в початковій школі з перспективою продовження роботи у 5-8 класах.