Abstract:
Передовий педагогічний досвід і різноманітні новаторські пошуки в освітній діяльності значною мірою зумовлені творчим характером педагогічної діяльності. Однак в освітній практиці стимулом до пошуків різноманітних інновацій стають і зовнішні чинники. Державні органи включно з керівними органами освіти різного рівня своїми розпорядженнями і рекомендаціями активізують новаторську діяльність. Водночас це засвідчує усвідомлення управлінськими структурами вагомість новаторської діяльності для досягнення високого рівня якості освіти. У статті здійснено ретроспективний огляд різних урядових документів, документів керівних органів освіти та матеріалів, опублікованих у центральній педагогічній пресі, у яких акцентовано на необхідності освітніх інновацій, важливості вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду у першій половині минулого століття, простежено, які заходи було передбачено для стимулювання новаторства і заохочення працівників до новаторської діяльності.