00 DSpace/Manakin Repository

СТАН ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ІНКЛЮЗИВНО-ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: КОПІНГ-СТРАТЕГІЧНИЙ АСПЕКТ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Kunikowski, Stanisław
dc.contributor.author Pichkur, Mykola
dc.contributor.author Stratan-Artyshkova, Tetiana
dc.date.accessioned 2018-03-07T06:35:33Z
dc.date.available 2018-03-07T06:35:33Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/8560
dc.description Куніковскі Станіслав. Future Teachers’ Psychological Readiness for Inclusive Teaching: Coping-Strategies / Станіслав Куніковскі, М. О. Пічкур, Т. Б. Стратан-Артишкова // Наука і освіта. - 2017. - № 12. - С. 66-70 uk
dc.description.abstract The paper deals with the issue of psychological readiness of future teachers to work under conditions of inclusive education. The indicators of behavioral adaptability, stress reactions and decisiveness in overcoming difficulties in inclusive educational activities, indicating the coping-strategic aspect of psychological readiness, are determined. They were the basis for the development of diagnostic materials (inventories and questionnaires), whose application in the course of an experiment made it possible to obtain appropriate empirical data for a clear quantitative and qualitative differentiation of students in terms of (perfect, satisfactory, unsatisfactory) psychological readiness for inclusive educational activities. The research outcomes show the urgent need to find effective ways of disclosing coping-strategic reserves of future teachers, which in properly established conditions of higher education open up a broad perspective to increase the level of psychological readiness for inclusive teaching uk
dc.language.iso en uk
dc.relation.ispartofseries UDC: 378:37.3.011.3-051]:376-056;
dc.subject coping strategy uk
dc.subject психологічна готовність uk
dc.subject інклюзивноосвітня діяльність
dc.subject копінг-стратегія
dc.subject psychological readiness
dc.subject psychological and pedagogical diagnostics
dc.subject state of readiness
dc.subject психолого-педагогічна діагностика
dc.subject future teacher
dc.subject inclusive and educational activity
dc.title СТАН ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ІНКЛЮЗИВНО-ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: КОПІНГ-СТРАТЕГІЧНИЙ АСПЕКТ uk
dc.title.alternative FUTURE TEACHERS’ PSYCHOLOGICAL READINESS FOR INCLUSIVE TEACHING: COPING-STRATEGIES uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу