Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12860
Title: | Теоретико-методичні основи навчання квантової фізики в старшій школі |
Authors: | Терещук, Сергій Іванович |
Keywords: | критичне мислення квантова фізика технології навчання мобільне навчання змішане навчання техології розвитку критичного мислення |
Issue Date: | Dec-2018 |
Publisher: | ВПЦ «Візаві» |
Citation: | Терещук С.І. Теоретико-методичні основи навчання квантової фізики в старшій школі : монографія / С.І. Терещук; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. ВПЦ «Візаві», 2018. 286 с. |
Series/Report no.: | УДК;37.016:53(020) |
Abstract: | У монографії розглянуто теоретичні та методичні основи вивчення квантової фізики у старшій школі (11 клас). Викладено результати багаторічних досліджень особливостей вивчення учнями старшої школи відомостей з квантової оптики, будови атома та атомного ядра на основі розвитку критичного мислення. Запропоновано компетентнісно орієнтовану методичну систему навчання квантової фізики з використанням інноваційних технологій навчання. В рамках даної методичної системи запропоновано нову схему вивчення квантової фізики в старшій школі, що відповідає гіпотетико-дедуктивній концепції пізнання та заснована на критичному раціоналізмі. Для науковців, учителів і методистів, студентів фізичних відділень ВНЗ педагогічного профілю. |
Description: | Аналіз філософсько-методологічних аспектів проблем навчання фізики в старшій школі показав, що традиційно логіка вивчення відомостей з квантової теорії у старшій школі відповідала філософській концепції емпіризму. Виклад навчального матеріалу розпочинався і завершувався експериментом: вихідні експериментальні факти — теоретична модель — наслідки — експериментальна перевірка наслідків. Ця концептуальна циклічна схема докладно досліджена і втілена в шкільну практику, добре себе зарекомендувала в основній школі, наприклад, при вивченні положень атомно-молекулярного вчення, а також в окремих випадках у старшій школі, наприклад, при викладі основ молекулярно-кінетичної теорії будови речовини. Проте, в процесі вивчення квантової фізики, з'являються методичні та методологічні труднощі, які вирішити в межах емпірично-індуктивного підходу практично неможливо. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12860 |
Appears in Collections: | Факультет фізики, математики та інформатики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tereshchuk2018.pdf | 2,43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.