Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14435
Title: Students’ Civic Engagement in Ukraine and Canada: a Comparative Analysis
Other Titles: Громадянська активність студентів в Україні й Канаді: порівняльний аналіз
Authors: Заболотна, Оксана Адольфівна
Підгаєцьа, Анна Віталіївна
Keywords: громадське залучення
Україна
Канада
студенти
Issue Date: Apr-2021
Publisher: Електронне видання
Citation: Zabolotna O., Pidhaietska A. Students’ civic engagement in Ukraine and Canada: a comparative analysis. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences. 2021. № 8 (1). Р. 85–100.
Abstract: In this article, the authors have carried out a comparative analysis of students’ civic engagement in Ukraine and Canada. They have surveyed the students at Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University and compared the findings with the results of a study done by the Canadian researcher Catherine Broom at British Columbia University. Based on the research findings, the authors have identified Ukrainian students’ personal political and civic experience levels and compared them with the Canadian results. The study reveals Ukrainian students’ attitudes towards political and civic participation, democracy, the government in general and in comparison with Canadian data. The research results have identified the following key factors that influence Ukrainian students’ civic activity: students’ free time activities their attitudes and beliefs. According to the survey, gender, religious involvement, personality type, and family’s political involvement do not directly influence the students’ civic engagement. The survey has not reported any influence of school social study courses on civic engagement, stressing the importance of real-life experiences that result in attitudes and intrinsic motivation. The authors have also revealed examples of motivations and barriers for youth civic involvement.
У статті автори провели порівняльний аналіз громадянської активності студентів України та Канади. Вони провели опитування учнів Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини та порівняли його результати з результатами дослідження, проведеного канадською дослідницею Кетрін Брум в Університеті Британської Колумбії. На основі результатів дослідження автори визначили рівень особистого політичного та громадянського досвіду українських студентів та порівняли їх з канадськими результатами. Дослідження виявило ставлення українських студентів до політики і громадянства, демократії, уряду загалом у порівнянні з канадськими даними. Результати дослідження визначили такі ключові фактори, які впливають на громадянську активність українських студентів: діяльність у вільний час, їхні погляди та переконання. Згідно з опитуванням, стать, релігійна приналежність, тип особистості та політична заангажованість сім'ї не мають прямого впливу на громадянську активність учнів. Опитування не виявило впливу шкільних курсів із громадянської освіти, наголошуючи на важливості реального життєвого досвіду, який визначає формування установок і внутрішньої мотивації. Автори також продемонстрували приклади мотивів та перешкод для участі молоді в громадській діяльності.
Description: https://polipapers.upv.es/index.php/MUSE/article/view/14962/13626
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14435
Appears in Collections:Факультет іноземних мов

Files in This Item:
File SizeFormat 
6. Zabolotna_Pidhayetska 14962-64880-1-PB.pdf1,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.