Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14674
Title: | ВИКОРИСТАННЯ ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНИХ МЕТОДИК ДЛЯ ФОРМУВАННЯ КОМУНIКАТИВНОЇ ДIЯЛЬНОСТI В ДIТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ IНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ |
Other Titles: | ВИКОРИСТАННЯ ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНИХ МЕТОДИК ДЛЯ ФОРМУВАННЯ КОМУНIКАТИВНОЇ ДIЯЛЬНОСТI В ДIТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ IНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ |
Authors: | Черніченко, Людмила Анатоліївна |
Keywords: | порушення iнтелектуального розвитку психотерапевтичнi методики корекцiйне середовище формування комунiкативної дiяльностi iнклюзiя |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Черніченко Л. А. Використання психотерапевтичних методик для формування комунiкативної дiяльностi у дiтей з порушенням iнтелектуального розвитку. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького дер-жавного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 42. Том 2. 310 с. |
Series/Report no.: | УДК 159.9.07:[616.89-008.434.3:376-056.31];DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/42-2-43 |
Abstract: | Стаття присвячена проблемi використання психотерапевтичних методик для формування комунiкативної дiяльностi в дiтей з порушенням iнтелектуального розвитку. У кожнiй країнi є дiти з важкими порушеннями iнтелектуального розвитку, якi потребують особливих умов навчання й виховання. Сьогоднi актуальними є питання надання спецiальної допомоги таким дiтям. Особи з важкою формою iнтелектуальної недостатностi є iнвалiдами дитинства. Аналiз практики спецiальної освiти показує, що реалiзацiї використання психотерапевтичних методик придiляється недостатньо уваги, тому необхiднiсть вивчення теоретико-експериментальних особливостей iнновацiйних психотерапевтичних методик, психолого-педагогiчна значущiсть означеної проблеми зумовили вибiр теми дослiдження. Проблеми виявлення потенцiйних можливостей таких дiтей, пристосування їх до життя набувають великої соцiальної значимості. У статтi висвiтлено проблематику, що сьогодні педагоги-практики вiдчувають брак розроблених ефективних методик щодо подолання складних порушень у дiтей. У зв’язку з цим необхiдно розробляти й використовувати iнновацiйнi методики та комплекснi роботи, що охоплюють усi сфери особистостi дитини. У спецiальнiй педагогiцi йде активний пошук найбiльш оптимальних форм органiзацiї освiтнього та корекцiйного середовища для цiєї категорiї дiтей. У статтi розглянуто, науково обґрунтовано й експериментально перевiрено змiст, форми та методи подолання дизартрiї в дiтей з порушенням iнтелектуального розвитку з використанням психотерапевтичних методик. Детально описано логопедичну та психолого-педагогiчну лiтературу. З’ясовано стан розробленостi проблеми в логопедичнiй теорiї та практиці, проаналiзовано наявнi пiдходи до корекцiї дизартрiї в дiтей з рiзними варiантами дизонтогенеза. Також дослiдження показало, що психотерапевтичнi прийоми, iгровi методики поряд із класичними методами логопедичного впливу можуть бути способом органiзацiї та презентацiї мовленнєвих засобiв, способом мотивацiї мовленнєвої дiяльностi тiльки в умовах спецiально органiзованого навчання |
Description: | http://www.aphn-journal.in.ua/archive/42_2021/part_2/45.pdf |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14674 |
ISSN: | 2308-4863 |
Appears in Collections: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.