Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14715
Title: Фокус осмислення сутності образотворчої підготовки сучасного митця з позиції парадигмальної методології
Authors: Пічкур, Микола Олександрович
Keywords: Педагогіка
образотворча підготовка
парадигмальна методологія
сучасний митець
художня педагогіка
Issue Date: Oct-2021
Publisher: Умань: Візаві
Citation: Пічкур М. О. Фокус осмислення сутності образотворчої підготовки сучасного митця з позиції парадигмальної методології. Теоретико-методологічні аспекти мистецької освіти: здобутки, проблеми та перспективи матеріали VІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Умань, 21–22 жовт. 2021 р.) / голов. ред. Терешко І. Г.. Умань: Візаві, 2021. С. 153–160.
Series/Report no.: УДК;37.013:7(06)
Abstract: Образотворчій підготовці сучасного митця властива поліпарадигмальність. У її локусі різні концептуальні моделі арт-педагогічного процесу, що, взаємно впливаючи одна на одну, формують дві провідні парадигмальні конфігурації - загальну (стосується будь-якого мистецького фаху: дизайнера, графіка, живописця, скульптора, декоратора, реставратора, фотохудожника і вчителя образотворчого мистецтва) та профільну образотворчу підготовку, спрямовану на специфіку конкретної спеціалізації. Перша з них охоплює важливі теоретичні і методичні здобутки щодо опанування майбутніми митцями художньо-академічної грамоти, формування їхньої творчої компетентності і майстерності. Друга передбачає проекцію загальної методології студіювання фахових дисциплін на площину особливостей образотворення у певній мистецькій галузі, наприклад, дизайнерам чи архітекторам виправдано пропонується вивчати конструктивний аспект рисунку; декораторам - його стилістичні характеристики; скульпторам - формотворні властивості. Саме через це в мистецько-освітньому процесі закладів вищої освіти найчастіше спостерігається інтеграція різних парадигм образотворчої підготовки майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей. Але в будь-якому разі панівною є академічна парадигмальна методологія, оскільки вона грунтується на вивірених науково-теоретичних та практичних засадах навчання реалістичного зображення з натури широкого спектру предметів і явищ дійсності.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14715
Appears in Collections:Факультет мистецтв

Files in This Item:
File SizeFormat 
FFOKUS_2021_tezy.pdf8,44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.