Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14824
Title: | Робота з математично обдарованими дітьми старшого дошкільного віку: теоретичний аспект |
Authors: | Журавко, Тетяна Валеріївна |
Keywords: | діти дошкільного віку обдарована дитина математична компетентність логіко-математичний розвиток палички Кюїзенера блоки Дьєнеша кубики Нікітіна |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Журавко Т. В. Робота з математично обдарованими дітьми старшого дошкільного віку: теоретичний аспект. Acta Paedagogiсa Volynienses. Вип. 1. Т. 1. 2022. С. 56–60. |
Series/Report no.: | УДК;373.2:[159.922.76-056.45:51] |
Abstract: | У статті розкрито поняття «обдарованість». Проаналізовано психолого-педагогічну та методичну літературу з окресленої проблеми. Визначено, що палички Кюїзенера, блоки Дьєнеша, кубики Нікітіна допомагають розвивати математичну обдарованість дітей старшого дошкільного віку. Особливістю формування логіко-математичної компетентності є насиченість освітнього процесу проблемними життєвими ситуаціями практичного характеру за допомогою ігрових методів та методів прямого навчання, які активізують пізнавальні інтереси дітей дошкільного віку, розкривають передумови логічного мислення, вправляють вихованців у використанні набутих знань із математики. З’ясовано, що математика – це явище загальнолюдської культури, одна з найбільш важливих галузей знання сучасної людини. Обдарованість – якісно своєрідне поєднання здібностей, яке зумовлює діапазон інтелектуальних можливостей дитини, своєрідність її діяльності і розвивається протягом усього її життя. Характерними особливостями математично обдарованих дітей є висока пізнавальна активність, розвинений інтелект, багата фантазія, творчість, винахідливість, чітка моторна координація, фізична стабільність. Однією з найважливіших умов розвитку обдарованості дітей є формування пізнавального інтересу, під впливом якого з’являються такі важливі компоненти навчання, як активний пошук, здогад, дослідницький підхід, готовність до виконання завдань. Робота з обдарованими дітьми вимагає належної змістовної наповненості занять, зорієнтованості на новизну інформації, на різноманітні види пошукової, аналітичної, розвивальної, творчої діяльності. Навчати дошкільника розмірковувати – одне з важливих педагогічних завдань, яке необхідно розв’язувати в контексті особистісного розвитку дитини загалом та логіко-математичного зокрема. Творчість дітей, новизна й оригінальність діяльності виявляються тоді, коли вони самостійно ставлять проблему і знаходять способи її розв’язання. При цьому постійно зростає рівень творчості, намагання знаходити оптимальні співвідношення всіх видів діяльності, щоб одержати найкращі результати. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14824 |
Appears in Collections: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
407-Текст статті-758-1-10-20220413.pdf | 251,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.