Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15674
Назва: Педагогічні умови формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики
Автори: Чучаліна, Юлія Миколаївна
Ключові слова: фінансова грамотність
компоненти фінансової грамотності
педагогічні умови
молодші школярі
математика
ігрові технології
Дата публікації: 2023
Видавництво: Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Чучаліна Ю. М. Педагогічні умови формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2023. Вип. 59. С. 303–311.
Серія/номер: УДК;373.3.016:51:[373.3.017:336](045)
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто сучасні підходи до формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики та створенню відповідних педагогічних умов. Проаналізовано сучасні вимоги до формування фінансової грамотності на уроках математики в початковій школі; уточнено зміст поняття «формування фінансової грамотності», під яким розуміємо цілеспрямований процес, який передбачає оволодіння економічними поняттями через знання арифметичних дій над числами в умовах ефективної взаємодії вчителя та учня. Саме в початковій школі вчитель може інтегрувати ігрові технології з традиційними технологіями навчання, що в свою чергу сприятиме якісному засвоєнню знань молодшими школярами з фінансової грамотності та арифметичних обчислень. Встановлено, що для успішного формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики сприяють відповідні педагогічні умови, які реалізуються на засадах компетентнісного, особистісно-діяльнісного, практико-орієнтованого та інтегративного підходів навчання. Визначено, що компонентами фінансової грамотності молодших школярів виступають: мотивація, фінансові компетенції; фінансові навички; фінансові знання; фінансова поведінка, ставлення до фінансових питань; фінансова інклюзія; фінансова стійкість; фінансовий добробут, тощо. Обґрунтовано, що педагогічними умовами для набуття функціональних знань з фінансової грамотності молодших школярів є впровадження системної інтеграції на уроках математики та застосування ігрових технологій навчання. Запропоновано на уроках математики блок ігрових методів, який може включати в себе рольові ігри, ділові ігри, імітаційні ігри, інноваційні ігри та ігровий дизайн (наприклад: гра «Скільки це коштує»?, «Грошові знаки», ігри типу «CashFlow» та «Living Capital»,Web-Quest «Мандруючи, пізнавай ‒ у відділення банку завітай» тощо), що, на думку автора, сприятиме формуванню фінансової грамотності на уроках математики у молодших школярів.
Опис: https://doi.org/10.24919/2308-4863/59-3-48
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15674
ISSN: 2308-4855
2308-4863
Розташовується у зібраннях:Факультет початкової освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
48.pdf2,15 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.