Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15674
Title: | Педагогічні умови формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики |
Authors: | Чучаліна, Юлія Миколаївна |
Keywords: | фінансова грамотність компоненти фінансової грамотності педагогічні умови молодші школярі математика ігрові технології |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Чучаліна Ю. М. Педагогічні умови формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2023. Вип. 59. С. 303–311. |
Series/Report no.: | УДК;373.3.016:51:[373.3.017:336](045) |
Abstract: | У статті розглянуто сучасні підходи до формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики та створенню відповідних педагогічних умов. Проаналізовано сучасні вимоги до формування фінансової грамотності на уроках математики в початковій школі; уточнено зміст поняття «формування фінансової грамотності», під яким розуміємо цілеспрямований процес, який передбачає оволодіння економічними поняттями через знання арифметичних дій над числами в умовах ефективної взаємодії вчителя та учня. Саме в початковій школі вчитель може інтегрувати ігрові технології з традиційними технологіями навчання, що в свою чергу сприятиме якісному засвоєнню знань молодшими школярами з фінансової грамотності та арифметичних обчислень. Встановлено, що для успішного формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики сприяють відповідні педагогічні умови, які реалізуються на засадах компетентнісного, особистісно-діяльнісного, практико-орієнтованого та інтегративного підходів навчання. Визначено, що компонентами фінансової грамотності молодших школярів виступають: мотивація, фінансові компетенції; фінансові навички; фінансові знання; фінансова поведінка, ставлення до фінансових питань; фінансова інклюзія; фінансова стійкість; фінансовий добробут, тощо. Обґрунтовано, що педагогічними умовами для набуття функціональних знань з фінансової грамотності молодших школярів є впровадження системної інтеграції на уроках математики та застосування ігрових технологій навчання. Запропоновано на уроках математики блок ігрових методів, який може включати в себе рольові ігри, ділові ігри, імітаційні ігри, інноваційні ігри та ігровий дизайн (наприклад: гра «Скільки це коштує»?, «Грошові знаки», ігри типу «CashFlow» та «Living Capital»,Web-Quest «Мандруючи, пізнавай ‒ у відділення банку завітай» тощо), що, на думку автора, сприятиме формуванню фінансової грамотності на уроках математики у молодших школярів. |
Description: | https://doi.org/10.24919/2308-4863/59-3-48 |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15674 |
ISSN: | 2308-4855 2308-4863 |
Appears in Collections: | Факультет початкової освіти |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.