Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/3044
Title: СТАН ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ІСТОРИЧНОГО МАТЕРІАЛУ ЯК ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ВИВЧЕННЯ ХІМІЇ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ
Authors: Валюк, Вікторія Федорівна
Keywords: historical material
historical and chemical material
history of Chemistry development
Chemistry teaching process
Issue Date: 2014
Publisher: Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини – Умань.: ФОП Жовтий О.О.
Citation: Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини – Умань.: ФОП Жовтий О.О., випуск 49. – С.36 – 42.
Abstract: The theoretical and methodological foundations of the method of historical material application as a mean of motivation formation while Chemistry studying at high school: approaches (integrative, systematic, historical and logical), the leading ideas (of motivation, humanism, education modernization) and principles (of integration and historicism, which educate and develop learning process) are determined in the article. It is noted that in the methods of teaching the basic ways of historical material incorporation in the learning process are: chronological, biographical and problematic. It is shown that the historical approach of learning assists the implementation of a number of functions. The most important are: integrative, humanistic, educational, stimulating, self-educational, and cognitive activity.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/3044
Appears in Collections:Природничо-географічний факультет

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Valyuk Uman 2014.pdf215,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.