Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/6293
Назва: | Способи усунення психодидактичних проблем застосування інформаційно-комунікативних технологій навчання |
Автори: | Осадченко, Інна Іванівна |
Ключові слова: | : сучасні технології навчання; психодидактичні проблеми; інформаційно-комунікативні технології навчання; принципи навчання; методи навчання. |
Дата публікації: | 2016 |
Серія/номер: | ;УДК 37.02+378+371.13 |
Короткий огляд (реферат): | У статті на основі аналізу наукових джерел та емпіричного матеріалу виокремлено та схарактеризовано одну із ключових проблем застосування інформаційно-комунікативних технологій навчання – щодо отримання та опрацювання змісту Інтернет-інформації. Результати здійсненого аналізу емпіричного матеріалу засвідчили, що дидактичними проблемами стосовно отримання та опрацювання змісту Інтернет-інформації є: недостовірність, ненауковість окремих фактів, що порушує принцип науковості та зв’язку навчання із життям; наявність непристойностей та нецензурності, що суперечить принципам емоційності та естетичності, розвивальності та виховальності навчання; необхідність довготривалої роботи з комп’ютером, як перешкода розвивальності навчання, систематичності та послідовності навчання тощо. Обґрунтовано, що сумісно із вказаними дидактичними проблемами виникають психологічні проблеми: запам’ятовування хибної інформації та у результаті – неправильно сформований світогляд; виникнення надмірної захопленості процесом роботи з ПК, що переростає у залежність та викликає фізичну та емоційну виснаженість; несвідоме або несистемне запам’ятовування інформації; пригнічення розвитку логічності та інших типів мислення тощо. Рекомендовано такі шляхи усунення психодидактичних проблем щодо отримання та опрацювання змісту Інтернет-інформації: реферування опрацьованого в Інтернеті матеріалу з подальшою його перевіркою педагогом; надання розширеного списку рекомендованих джерел для опрацювання (попередньо опрацьованими педагогами); організація дискусії – аналізу матеріалу; обґрунтованість обсягу та типу завдань: обов’язкове поєднання обробки інформації із творчими вправами та вправами на тренування пам’яті тощо. Констатовано, що психодидактичні проблеми застосування інформаційно-комунікативних технологій навчання, передусім щодо отримання та опрацювання змісту Інтернет-інформації, долаються психодидактичними умовами ефективності інтеграції сучасних технологій навчання (зокрема з технологією ситуаційного навчання). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/6293 |
Розташовується у зібраннях: | Факультет соціальної та психологічної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Осадченко І.І.pdf | 457,01 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.