Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12105
Title: | Ідея радості пізнання у педагогічній спадщині В. Сухомлинського: науково-методичний аспект |
Authors: | Кочубей, Тетяна Дмитрівна Ткачук, Лариса Василівна |
Keywords: | радість пізнання педагогічна спадщина В. Сухомлинський розвивальне середовище виховальне середовище екологічні освітні умови Нова українська школа оптимізм віра в людину саморозвиток дитячої особистості |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Рівне: РДГУ |
Citation: | Кочубей Т., Ткачук Л. Ідея радості пізнання у педагогічній спадщині В. Сухомлинського: науково-методичний аспект. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип.10 / упоряд. О. Б. Петренко; ред.кол.: О. Б. Петренко, Р. Л. Сойчук, Т. С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ, 2019. С. 85–93 |
Abstract: | У статті доведено, що В. Сухомлинський у системі своїх педагогічних поглядів ґрунтовно розкрив сутнісний зміст ідеї радості пізнання та послідовно реалізував її у навчально-пізнавальній практиці Павлиської середньої школи. Стверджено, що у педагогічних творах і досвіді В. Сухомлинського ідея радості пізнання виступає необхідною умовою творчого саморозвитку, морального самовдосконалення, ефективним засобом формування в учнів наукового світогляду. Продемонстровано тлумачення видатним педагогом дефініції «радість пізнання» як світоглядної категорії, складного інтегрованого утворення та комплексу стійких морально-інтелектуальних якостей особистості школяра. Представлено основні науково-методичні засади ідеї радості пізнання школярів у творчій спадщині видатного педагога. Наголошено, що у положеннях педагогічної системи В. Сухомлинського радість пізнання виступає і як спеціальний об’єкт утвердження, і як опосередкований складник успішної реалізації завдань розвитку і саморозвитку дитячої особистості. Доведено, що ідея радості пізнання школярів у Василя Сухомлинського ґрунтувалася на оптимізмі, вірі в людину, її добре начало. Акцентовано на створенні розвивального та виховального середовища Павлиської школи, на нововведеннях, започаткованих у Павлиші, які створювали екологічні умови розвитку, навчання і виховання дитини. Наголошено на співзвучності ідей видатного педагога та концептуальних положень Нової української школи |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12105 |
Appears in Collections: | Факультет соціальної та психологічної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
IDEIa RADOSTI PIZNANNIa U PEDAHOHIChNII SPADShchYNI V. SUKhOMLYNSKOHO NAUKOVO-METODYChNYI ASPEKT.pdf | 352,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.